DENIOS se podílí na bezpečnosti letecké dopravy v Kataru - záchranné skluzavky jsou na Doha mezinárodním letišti testovány při extrémních teplotních výkyvech.
Je dobré, pokud je k dispozici, lépe však nemuset jí nikdy potřebovat. Řeč je o záchranné skluzavce v moderní letecké dopravě. Většina pasažérů tento pojem vůbec nezná, protože jsou tyto skluzavky - naštěstí - jen velmi málo používány.
Dle typu letadla jsou záchranné skluzavky umístěny buď ve spodní části dveří nebo pod trupem letadla. Jsou běžně vystavovány extrémním výkyvům teplot stejně jako letadlo samotné - od startů a přistávání na rozpálené letištní ploše, až po extrémní minusové teploty v nadmořské výšce až 15.000 metrů. Proto je velice podstatné, aby byly záchranné skluzavky testovány za realistických podmínek. Pro tyto účely poptala společnost Qatar Airways u DENIOSu AG klimatickou komoru, aby mohly být u záchranných skluzavek prováděny testy funkčnosti při teplotním rozdílu 80 K. Rozsah teploty během testu činil od -20 °C do +60 °C. Stlačený vzduch se používá k výbušnému nafouknutí záchranné skluzavky v případě nouze. Lze vyzkoušet, zda se záchranné skluzavky stihnout nafouknout v předem určeném čase. Před provedením testu jsou záchranné skluzavky umístěny do chladící komory, kde jsou vystaveny oběma extrémním teplotám. Poté jsou připraveny k testu funkčnosti.
Zkonstruovanou a vyrobenou klimatickou komoru DENIOS tvoří základní plocha o rozměru cca 8 m². Uvnitř jsou záchranné skluzavky zahřívány na +60 °C, následně chlazeny na -20 °C. Aby mohlo být vytvořeno toto extrémní teplotní spektrum, použil DENIOS pouze vysoce izolační materiály. Vysoce výkonné chladící zařízení sestává z vnitřní jednotky a venkovního kompresoru, který je kvůli vnitřnímu umístění a redukci hlasitosti zapouzdřen. Na střeše zařízení je mimo jiné umístěno odpařovací zařízení. Magnetické zavírací zařízení umožní aretaci dveří při otevření komory. Protože by mohly dveře při ochlazení na -20 °C zamrznout, je do rámu dveří zabudováno separátní topení. Teplotní čidlo umístěné uvnitř zajistí stejnoměrné temperování komory. Řídící software se nachází ve venkovním rozvaděči. Další vybavení tvoří LED osvětlení a klapka ke snížení tlaku ve střeše chladící komory pro případ, že by došlo během temperování ke zničení záchranné skluzavky.
S touto klimatickou komorou, která dokáže vytvořit extrémní teplotní rozsah, prokázal DENIOS AG svoje dobré znalosti v oblasti tepelné techniky. Tepelné komory se tedy nyní podílí na bezpečnosti letecké dopravy v Perském zálivu. Během koncepce a řešení tohoto projektu se mohl DENIOS AG spolehnout na své dlouholeté zkušenosti z oblasti tepelné a chladící techniky, s ohledem na protipožární ochranu a ochranu proti explozi. Zakázka byla podporována a koordinována firmou Franke Care System Middle East, která má svou pobočku v Doha v Kataru. Ta poskytla potřebné kontakty v regionu a zkušenostmi v realizaci projektů na Blízkém východě.
Zavolejte nám nebo nám napiště, ozveme se vám co nejdříve!